torsdag 18 september 2008

I love Gbg!

Tack för kommentarer på tidigare inlägg! Jo jag läser. Just nu bland annat Doris Lessing, Ulf Lundell och Margareta Strömstedt. Men ibland går det trögt. Jag är en sporadisk, rast- och trolös älskare av böcker. Tack till Mattias M för ljuskäglan över min bildningslucka. Kände inte till nämnda parafraskanon.
Hmm Lydia – jag vet tyvärr inte vad modernism är. Men jag vet vem jag skall fråga. De låttextförfattare som jag gillar är Mike Skinner (sångare i den engelska enmansgruppen The Streets) Plura, Håkan Hellström. Eminem är bra också. Fast ju mer jag granskar hans textverk inser jag hur mycket han snott ur amerikanen Dr Seuss barnböcker, de med titlar som ”Katten i hatten”. Jo det är faktiskt sant. Nämnda barnbok är full av precis den där typen av tungvrickningsmeningar som gjorde Eminem till världens störste rappare.
Nu knöglar någon ner saker i mitt brevinkast. Oj vad det dunsar mot hallgolvet! Och var har jag fått till skänks av vår herre denna råa tisdagsförmiddag om inte Bob Hanssons nya bok ”Kärlek – hur fan gör man?” Den blir något att sätta tänderna i inför vårt gemensamma seminarium på bokmässan. Torsdagen den tjugofemte september gör jag också ett bokhandelsbesök på Mariaplans bokhandel i Göteborg. Om det finns några läsare i Göteborg som är intresserade av mig och min bok så är ni varmt välkomna då! Jag kommer då svara på alla era frågor och läsa en snutt. Efteråt samma kväll kommer jag tillsammans med bland andra Martin Kellerman och Jonas Hassen Khemiri medverka vid ett författar-DJ-maraton i Göteborgs Stadsteaters
vackra foajébar från klockan 22.00. Låter det inte kul så säg! I love GBG!
Här är förresten länken till den recension av min bok som publicerades i Dagens Nyheter förra veckan:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1353&a=823413

Inga kommentarer: