lördag 1 mars 2008

Deja juice

När jag rör mig ut genom Slussens tunnelbaneutgång är det dags igen. De har juicen i en slags baljor stora som badkar och öser ut dem ibland lördagsflanörerna. I framtiden föder vi oss helt och hållet på de stora korporationernas varumärkesbyggande. Det var visst likadant i Rom där på slutet. Jag dricker juicen nu. Oj! Om jag skapat den skulle jag också gjort reklam. Det rör sig om en shot bestående av juice från morot...mandarin...och pumpa...visst ja – inte vara slavsändare var det. Någon som vi kan kalla K undrade om det kan vara så att N.S läst samtliga inlägg på denna blogg och att hans förtjusning så att säga hade en djupare klangbotten.
Jag: Det är omöjligt.
K: Jag gjorde det.
Sedan dividerade vi om det där ett tag. Vad som var möjligt och troligt och allt däremellan. Nu måste jag avbryta både garderobsuppstyrning och skrivande för att åka ut i landet och spela pop. Ses i Skebobruk ikväll gullisar!

4 kommentarer:

Klara Eriksson sa...

Ha det så himla härligt i kväll!!!

Anonym sa...

Ja, det var ju precis denna djupare klangbotten som är själva twisten på ploten såklart! Det är ju det som är frågan som nu hänger likt en oavslutad kadens i luften...
/ML

Jon Jefferson Klingberg sa...

Ha ha! Kadens. Måste slå upp det.

Anonym sa...

Kadens. Helt säkert är att du utförde ett stort antal sådana i Skebrobruk igår kväll. Kanske på en sunburst LP.
/ML