måndag 28 januari 2008

Den enda tid som finns


Så småningom lägger sig ämnet för den där albumdebuten. Räkningarna är betalda och den värsta delen av måndagen tycks ha passerat. Jag är färdig med Crazy Town och hans kollektivtrafikutskick. Funderade nyss på att skriva något om för- och nackdelar med att inte vara den där fjortonåringen mitt i skogen längre. Kanske gör jag det i en annan tid. Kanske är nutiden den enda tid som finns. Jänkarna kallar den The Present. Kanske är det bara de som förstått. Kanske vill jag säga något om Kleerup och hans Pink Floyd T-shirt och den postmoderna melodramatiken samt Danzig-arvets osannolika förvaltare. Hur de inkernerats i lika många former som Hoppet. Eller så mäktar jag bara inte denna vackra fula dag. Jag lägger i stället in en bild på nämnde musikmakare och ber att få överlämna budkaveln. För övrigt kommer jag väldigt snart köpa något att göra rent mitt tangentbord med.

Inga kommentarer: