torsdag 27 september 2007

Ta ner skylten

Vaknade i natt och läste nya Rocky – numret där den tecknade hunden dagdrömmer om en tillvaro som narkoman. Detta att få ligga och bara skratta en stund – så oerhört väsentligt. Igår talade jag med Anders i telefon. Han pratade om att försöka bli tillsammans med någon ensamstående mamma för att slippa slungas runt i den sinnessjuka tillvaron som varannan vecka-livet är. "Folk säger Varannan vecka har vi barnen och varannan vecka är det fest. Men hur mycket fest är det utan barnen, egentligen?" Nu en röst på radion. Lars Vilks har gjort ett konstverk med titeln "Jesus – den kåta rondellhunden". Har han berusats av den massmediala ljuskäglan och blivit oförmögen att veta när det är nog? Efter att jag för en stund sedan lämnat barnen gick jag hemåt, blickade mot Slussen och började fantisera om en Djurgårdspromenad. Törs man denna årstid föreslå något sådant till en kvinna man inte känner i köttslig mening, eller blir det kravfyllt? Jag har på sistone funderat på att helt sluta dejta. Ta ner skylten. Kan man sluta med något man aldrig börjat med? Hade nyligen en Facebookdiskussion med en vacker vän som sa att hon dejtat alla i Stockholm men att ingen kändes rätt. Hon är rolig denna tjej. Men vad svarar man som kille om man inte är nåt snille?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är helt säker på att Lars Vilks är full.
Vad gäller dejting så har jag passerat trettio och aldrig varit på en dejt i hela mitt liv. Vet inte hur man gör. Att bara ligga med folk är mycket enklare.