torsdag 18 september 2008

Vad pågår i Vincent Chase?

Sedan är det eftermiddag och dags för att bry mig om det jag försummat hela dagen: Mig själv. Jag börjar laga mat. Och går in på min favoritnätradiostation. Dom pratar om kloning. Vad som skulle hända om man klonade sig själv och ens tjej hellre ville ligga med klonen. Vad som skulle hända om man klonade världens snyggaste tjej för att få ligga med henne men bara lyckades klona fram ännu en upplaga av världens snyggaste tjej som inte vill ligga med en.
Jag tänker på gränser. Hur de är viktiga. Samt hur viktigt det är att inte begränsa sig.
Idag såg jag artisten Eva Dahlgren stå och prata med någon annan dam på Hornsgatspuckeln. Hon var klädd i svart och höll i ett kuvertliknande etui av den där typen som min älskade förvarar sin nya minidator i. Men det kan också ha varit en jättestor plånbok. Kanske har man en sådan om man är riktigt rik tänker jag medan jag väntar på Kricke.
Det var idag jorden skulle gått under. Jag har tagit upp saken med flera personer under veckan. Påfallande många tycktes lättade av tanken. Jag finner det värt att notera.
Vad fint dom skyltar med min bok här på sajten. Nu klickar jag på den och kommer till en länk för…Dan Josefssons bok ”Hemligheten”, hallå! Vore det inte mera rätt om man kom till min boks egen sida?
Jag har sedan igårkväll två gånger avnjutit första avsnitten av den nya Entourage-säsongen. Det är bra såklart. Men vad pågår egentligen inuti Vincent Chase? Jag förväntar mig att man får veta det snart.

Inga kommentarer: