torsdag 18 september 2008

Tigerns öga

Giftet
Och hur vi bollar gris med det
En gång för alla: Jag har härbärgerat det färdigt. Jag. Är. Så. Färdig.
Om tolv dagar bloggar jag aldrig mer.
Men det kommer hända andra roliga blogggrejer snart trallallala!
Vad tycks om den teasern?
Kanske finns det en anledning till att jag aldrig blev copy.
Men jag skrev baksidestexten till min bok själv. Det tycker jag var rätt duktigt. Jag menar skriva en bok kan väl vilken bonndräng som helst – men skriva boken OCH baksidestexten?
Bekännelselitteratur: Hur termen lättvindigt används för att misskreditera vissa skildringar och röster.
Svarade nyss på en enkät från DN. Håll utkik i deras Bokmässan special som jag antar kommer i slutet av nästa vecka. Då jag äntligen reser till Göteborg igen.
Några hålltider nedan.

Torsdag:
19:00 besöker jag Mariaplans bokhandel. Efteråt spelar jag skivor på den skojiga Filmfestival-festen i Stadsteaterns foajébar.

Fredag:
16:30 pratar jag om min bok i Alfabetas monter.

lördag:
13:00 pratar jag om läsning i Bokcirklars monter
16:00 -16:45 Seminarium under rubriken ”Kärlek – hur fan gör man?” tillsammans med Bob Hansson.
17:00 Signering av min bok i Alfabetas monter.

Varmt välkomna att möta upp på mässan!

Gick sådär på radion idag. Jag tappade bort en del av det jag hade att säga. Var inte riktigt uppvärmd. Men det kändes fint att andas litet Radiohusluft och träffa Jesper och Hanna och nicka åt Erik Schuldt genom ett glasfönster. Etcetera.
Medialitet är som sångröst. En muskel som kan vara mer eller mindre tränad. Det här livet. Det här livet.
Nu vill jag bara hitta in på Statcounter. Jag är en Terminator. En som aldrig ger sig. Försöker du gasa ifrån mig så hackar jag mig fast i din baklucka med händer som jag förvandlat till krokar.
Har kollat en del på Borat i veckan. Vilken stor, stor film det är. Hur lågt Sasha Baron Cohen än går: Den där blicken i kyrkan precis i samma ögonblick som Borat har blivit frälst och sträcker sig efter mikrofonen: The Eye Of The Tiger. Hanging Tough, staying hungry. Bara en riktig hårding till komiker är i stånd till att göra det som Sacha Baron Cohen gör i den där kyrkan. Jag svär vid alla mina bloggposter.
Och bara så det står klart om jag plötsligt skulle försvinna:
Jag har aldrig sagt att kontroll är manligt.
Jag har aldrig sagt att stål är manligt.
Jag har aldrig sagt att det inte kan vara en mäktig känsla att känna sig kvinnlig.
Ha en underbar helg!

2 kommentarer:

Pling sa...

Vill egentligen bara säga att jag kommer att sörja och sakna ditt bloggande. Har levt med bloggen länge och är helt såld på ditt sätt att skriva. Och berätta. Men jag utgår ifrån att du kommer att fortsätta med berättandet.
Nu får jag väl hoppas på andra roliga bloggrejer då... Och så ska jag börja läsa din bok idag. Har redan bestämt mig för att jag kommer att gilla den mycket!

Drömma-Lotta sa...

Jag hoppas att jag är hemma då.
Och kan säga hej där vid Mariaplan.

Hoppas att Göteborg visar sin godaste sida,
och att du säljer och når ut något makalöst!!

Stor kram
Lotta