torsdag 7 augusti 2008

Så är det alltså den där dagen då jag är i tidningen. Dagens Nyheter närmare bestämt. Och tror ni inte dom har fått med det där S-ordet i bildtexten? Men jag gör som Arash och struntar i det. Sedan plingar det till ganska bra i telefonen under dagen. Tidningar hit och radio dit. Kanske drar mig undan fotografer tills det att jag fått en klipptid. Semesterhår i kombination med boklansering = don´t do it!
DAD chattar och frågar om jag har läst Cafés recension. Det har jag inte. DAD säger att den är positiv men att jag borde förärats ett högre betyg än de gett mig med tanke på vad de skrivit i texten. DAD vill skriva vad dom skrivit om mig, men jag orkar inte. Mitt system är upptaget med att processa andra saker. Eller försöker vara.
Jaja ordet positiv skall jag försöka bära med mig. Jag säger som Ginger Spice: You are basically who you are.
Kom gärna till Spybar Humlegården i morgon då jag spelar skivor med Tom Pyl och Hanna Fahl!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Har provläst din bok och känner att jag bara måste läsa hela. Med min egen separation i färskt minne känns den extremt träffande. Och tröstande. Det är formuleringar och tankar som jag inte ens visste att jag också hade förrän jag läste dem. Känner mig lättad på något konstigt sätt, bara av det lilla jag läst.

Jon Jefferson Klingberg sa...

Stort tack!

/ J

Anonym sa...

This is the year, indeed! Vill bara säga att jag sträckläst din bok i helgen. Du har ett grymt flyt i berättandet, ungefär som en inverterad Thomas Bodström. Nu smalnar mina ögon så fort jag hör ordet "frisbeegolf".

/Johan

Jon Jefferson Klingberg sa...

Tack för erkännsamma ord! Bodström...efter att ha sett honom dansa med 30 bokhandlerskor på Bokinfodagarna i våras kan jag bara säga: Ge mannen kredit!

linlasj sa...

Läste artikeln. Det slog mig att det är första gången jag läst om något på nätet - nyheter undantagna - först och sedan läser tidningen om företeelsen.

Intressant. All lycka med bok.