söndag 24 augusti 2008

I morgon är det bokkalas!


Och ja: Visst testade jag att stoppa in mitt egen namn och min egen romantitel i den gamla Jack-recensionen bara för att se hur det kändes. Det är en psykologisk metod jag använder för att bättre hantera kritik. Förstå att den inte är personlig.
Sedan repar vi och när Larry hänger på sig Stratocastern har jag rattat in ett lagom grusigt ljud åt honom.
"Bra ljud" säger Idde.
"Bra ljud, det är den magiska boxen" säger Kricke och gör en gest mot den röda MXR-kompressorn som dock är i bypass-läge. Effektboxar – om gud vet ett bättre sätt att skapa illusion av kontroll så höll han det för sig själv.
Efteråt äter jag en vegmixtallrik på Folkets och låter dagen lägga sig hur den vill.
När jag kommer hem har jag fått ett mejl från en känd författare som läst min bok och tyckt mycket om den. Jag säger inte vem det är, men författarens senaste pocketutgåva säljs i pocketstället på Willys vid Skanstull och dess titel börjar på B. Det är ett väldigt trevligt mejl där jag får bekräftelse på att min bok än en gång blivit läst på det sätt jag hoppats: Som den relationsskildringarnas Die Hard jag hoppades det skulle bli.
Jag kommer bära med mig mejlet när jag hanterar responsen på boken den kommande veckan. Skulle jag kunna komma bättre rustad till det som nu förestår? I thinks not, som Londres skulle sagt.
La in en bild hemifrån mig ovan bara för att. Och för att ni skulle få se Nattefrost, vars ansikte vakar över mig tjugofyra sju numera. I morgon är det bokkalas. Jag tänkte att jag skulle ta en massa bilder som jag lägger upp här sedan. Låter inte det som musik i era öron?

Inga kommentarer: