fredag 29 augusti 2008

Enligt vad jag fått fram betyder litania ungefär "klagovisa". Det verkar också vara namnet på en stad någonstans. En god vän till mig tycker att Maja Lundgrens recension av min bok är den bästa.
Min medieexil denna vecka gick sisådär. Och att lyssna på Lowden-recensionen var ett misstag. Vissa saker i den har jag grubblat på i stunder då jag annars kunde bearbetat annat.
Jag har litet nyheter att berätta om bloggandet inom kort. Kan väl summera den gångna bokreleaseveckan med att konstatera att gensvaret varit bättre än jag förväntat mig. Stort tack till alla som recenserat boken!
I numret av Amelia som kom i förrgår är det en litet större grej om mig och boken. Faktum är att man där rekommenderar den på självaste ledarplatsen. En bra vecka onekligen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

*Ha-ha-ha* Stillsam humor när den är som bäst; du måste mena Litauen, som heter Lithuania på engelska
Trevlig helg på sig, Jon!
/*

Anonym sa...

Jag läste klart din bok i går kväll. Vill bara säga de sidorna som handlar om hur tjejerna beskriver sig på communityn var bland det roligaste jag läst på mycket länge... varm av mys, kall av otrohet, bilder på hästar och hudar, barn och glansiga partybilder... samt förstås vattenfordonsbilderna... haha, kul, kul och väldigt sant.

Anonym sa...

Hej! Igår kväll började jag läsa din bok. Idag vid morgon-Bolibompan läste jag ut den. Den var grymt bra. Ärligheten, mörkret, hudlösheten, ynkedomen ihop med den ljuvliga humorn.

"Om du knullar med någon annan tar jag din ost" (underbart namn på ett kapitel - ha, ha!)- å Gud, finns det flera som har sjunkit så lågt i tanke och handling? (Fast undertecknad tog inte en ost, utan en stekpanna. Pricipen var dock densamma.)

Tack för en givande läsupplevelse!

/Christina

Krys sa...

"litania"inte betyder "ungefär klagovisa"
Litania -liturgia
litania -eng litany, in Christian worship, is a form of prayer used in church services and processions, and consisting of a number of petitions. The word comes from the Latin litania, from the Greek λιτή (litê), meaning "prayer" or "supplication".
http://en.wikipedia.org/wiki/Litany