söndag 2 mars 2008

Får inte ihop det

Nu handlar allt om det där garderobssystemet. Kommer jag hinna bli klar med det innan barnen kommer? Allt som fyllde klädkammaren är över hela lägenheten nu. Det är helt otroligt vad det där lilla utrymmet fått svälja. När ett visst antal klädkassar och flyttkartonger omger mig blir jag hypnotiserad av dem. Och jag hittar så mycket plagg och prylar. Så många möjligheter. Ändå har jag sedan flytten till dessa sparsmakade kvadrat strävat efter att hålla ner antalet saker till ett minimum. Idag är Stephen Malmus och Katrine Kielos i tidningen. Den förstnämnde först: Mitt fan-skap av den gode indiemannen från Santa Monica har gått igenom alla faser. Jag har missat, upptäckt, beundrat samt fått nog av honom. Och sedan upptäckt honom igen. Första soloplattan lyssnade jag på igen härom dagen. Jag ansåg att den ännu lät synnerligen fräsch. Det var senare, på skivan Pig Lib som han förstörde sin pop. Katrine Kielos så: Vad ung och söt hon ser ut! Jag tänker på något jag läst av henne, ser på bilden och får inte ihop det. Det är inte som att jag tror att man måste vara gammal och ful för att vara smart, men nog kan det hjälpa. I morgon dag är jag bjuden på Elaines släppgrej för härskarboken. Räkna med rapport.

Inga kommentarer: