fredag 15 februari 2008

Något genuint IRL-betonat

Nu har vi ätit och jag har diskat och borde väl bara säga goodnighti-ding-ding-ding till hela dagen men ämnar först bara rapportera att ordningen är återställd. Och att min dotter ropar "Jag dör hela tiden" framför Jakten på den stora nöten, vars soundtrack låter som Joy Division. Fast då får man tänka dit Ian Curtis mässande stämma vilket jag gör hela tiden vilket i sin tur kan bero på att jag såg den där ganska bra filmen ganska nyligen. Min son då? Jo han har en ny, kort frisyr och är så söt att ni skulle smälla av om ni visste. Ett riktigt litet kunga-ämne liknar han. De två senaste dagarna har jag varit helt uppsnärjd i de vanliga banala problemen. Orkar inte gå in på dem men skall ge er några nyckelord: Pressbild, Konstnär, Lågupplöst, Photoshop, Mp3-inspelning, Röstprov, Användare samt Känslan av att vi spenderar större delen av denna värdsliga existens mellan olika hötappar. Ärligt talat så blev jag helt trött. Fick ett oväntat sms av en plågad ung man som kallar sig något med Natt också. Han brukar höra av sig sådär en gång i halvåret. Mer säger jag inte. Desto större glädje var det att igår få göra något så genuint IRL-betonat som att gå till replokalen och där möta Kricke och Larry för repetition av nyskrivet. Det blev nästan läskigt kreativt. Läskigt för att man inser hur många av livets stunder som man inte är Där. Dessa händer mår bäst när de får hamra fram guld. Såg ni förresten när hon Kallur tog världsrekordet? Den manliga sporthallåans referat var väl bara så himla talande? För er som inte såg det så fastslog han att hon inte var snabbast trots att det var just det hon var. Det var visst världsrekord liksom. Alltså: Vad vi tror oss kunna göra och inte. Vad vi tror är möjligt och inte. I vilken mån dikterar det vad vi i, ser, säger och i slutändan gör? Idag stod jag för övrigt och höll i den storsäljande självhjälpsboken "Inte hur bra du är utan hur bra du vill bli". Den fick mig att minnas någon som jag med viss framgång försökt glömma. Nu frågar min dotter vad vi skall göra på M-grejen. Och om det kanske finns litet M-mat. Jag svarar att det kanske finns en G-påse. I morgon hoppas jag vi ses på Moderna dit vi går för att se den där Andy Warhol-utställningen.

1 kommentar:

Drömma-Lotta sa...

Tycker det verkar som att du både hamrar och knattrar fram guld Jon!
Jag skall verkligen jobba på att bli den bästa jag vill bli och eg är det väl det jag gör men ja det var rätt skrivet till mig som vanligt och ja nu är jag berusad, igen, och sofftiden är över och jag tackar nej till skamliga förslag på fb. och bjuder ut mig själv i Göteborgsnatten eftersom lillebror kommit ut från fängelset och sitter barnvakt till mina kunga och drottningaämnen till avkomma.
Bubbelkram :)