tisdag 26 februari 2008

Jag är bortom det där

Haha nu pratar dom på radion om att bli utbränd, inte av jobbet utan av familjen! Varför har ingen nämnt det förrän nu? En kvinna som heter Inger pratar. Säger att man ju inte kan sjukskriva sig från familjen. Att hon aldrig fick vara bara ingen. Hon uttalar det där ordet med en längtan jag känner igen alltför väl.
Sedan sitter jag i telefon och får hjälp med att utforma detaljerna på Dödsstjärnans exteriör. Det där som skall få den att gnistra och se gigantisk ut. Pojkar klarar sig själva. Män vet när det är dags att skaffa hjälp. Kom förresten på att jag glömt att i detta forum skryta om att jag igår fickparkerade en lastbil. Jag är uppenbart bortom det där. Om ni hade sett hur stressad jag var när jag gjorde det hade ni å andra sidan inte blivit fullt så imponerade. Kanske är det intressanta hur vi handskas med våra begränsningar. Ikväll blir det mera spela in. På lördag spelar vi med Docenterna i på Puben i Skebobruk. Det är en kulturförening som man måste vara medlem i, men mejla mig om ni vill åka dit och se oss så skall jag försöka ordna det. Obs: Detta är ett seriöst erbjudande till alla vänner och fans av Docenterna.
Bifogar nedan en vägbeskrivning jag fann på nätet. Men dubbelkolla så att den leder till rätt Skebobruk. Jag kan ha rört till det. Det var inte utan orsak som en känd ironiker gav mig smeknamnet Pathfinder. Skebobruk ligger om jag förstått saken rätt ett tiotal mil norr om Stockholm.
Följ skylt mot Norrtälje. Håll till vänster på Norrtäljevägen (E18) fortsätt 31.8 km. Följ skylt mot Hallstavik fortsätt 180 m. Kör av via avfart och sväng höger in på Exit no 189 Trafikplats Söderhall (280) fortsätt 13.9 km. Kör höger in på Roslagsvägen (77) fortsätt 1.1 km. Kör vidare in på 280 (280) fortsätt 18.4 km. Kör rakt fram i rondellen till 280 (280) fortsätt 5.4 km. Kör vidare in på 76 (76) fortsätt 7.4 km. Kör höger in på fortsätt 320 m.

Inga kommentarer: