måndag 1 oktober 2007

Något bra i gengäld

Tänker ofta på Jon Nödtveit när jag spelar gitarr. Att jag står och spelar medan han aldrig skall göra det mer. Det känns inte rimligt. Igår repade vi inför Tranås och Kjells Bowling på lördag. Min Gibson Les Paul hade aldrig känts tyngre. Antar att det hade att göra med hur resten av dagen såg ut innan, men skall inte tråka ut er med detaljer. Nu är jag på jobbet och ah...Facebook-mejl. Ännu en förfrågan. Från en tidning denna gång. Om att vara med. Prata, tycka, veta. Det är en tidning jag brukar låta ligga i gratistidningshögen på Café soda (den ger mig ångest av skäl jag inte vill gå in på just idag) men sedan förr eller senare plocka upp. Kanske handlar det om att styra undan från saker jag inte mår bra av. Om vi säger så här: Jag kan ta ångesten ibland men då vill jag ha något bra i gengäld. Och det räcker inte med några låttips. Bara nästan. Just nu på chefens iPod: Black Sabbath.

2 kommentarer:

Anders Rune sa...

du är fan mäktigast i hela världen. större än internet o george bush.

peace

Anonym sa...

Hej du Jon.
Lustigt att du sade det där med Jon. Vi var vid hans grav iförrgår. Det kändes jäkligt sorgligt.
Hur blev det nu med boken vi pratade om/inför på konserten? Det var lite snurrigt back stage, men vi hann ju prata lite.

Läget annars då?
Stèphanie

Belinda har min mailadress