torsdag 4 oktober 2007

Katrin Schulman Countdown – fem dagar kvar

"Usch! Du kommer bergis bli helt förtrollad av den där Stureplanshaggan!" En kvinnlig vän som i detta forum önskar förbli namnlös breefar mig angående Katrin Schulman som jag på tisdag skall möta i en paneldiskussion på temat Kärnfamiljen. Enligt ryktet blir det jag + Katrin Schulman + någon kvinna som har skrivit en bok om härskartekniker + ytterligare en frånskild sucker. Vårt samtal kommer publiceras i en lokalt distribuerad gratistidning. Ni må tro att jag är nöjd / orolig. Mina farhågor mildras inte av det jag nu får höra om kvinnan som tydligen är betydligt mer inflytelserik än jag anat.
"Hon har Sveriges mest lästa blogg. Innan hennes man Alex Schulman lade ner sin var det den näst största. Hon är som Linda Skugge fast tvärtom. Framför allt verkar hon rätt blåst, fast samtidigt smart. Hon och Alex har bloggat jättemycket om varandra. Hon verkar vara i stånd till litet vad som helst. Passa dig! Men du kommer väl bli förtjust förstås. Snygg som tusan är hon." Jag försäkrar min vän om att jag är redo. Att jag vet en del om hur människor som K.S fungerar. Min vän försöker få mig att gå in på den där bloggen, men jag är alltför förvissad om att det inte kommer leda till något bra.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Gillar din blogg. Är själv ensam pappa och har två barn med två olika mammor. Jag får skylla mej själv, jag vet.
Katrin Schulman...hm...
Här är min sida om du skulle få en sekund över...
http://blogg.aftonbladet.se/18680

Anonym sa...

Hon bloggar om hur hon förstör sin bantarvecka genom att goffa två kanelbullar. Verkar inte vara superskarp om man säger så. Samam ängsliga längtan efter kändisskap som hos så många andra. Blir nog ingen match.

Anonym sa...

Ojoj. Tokläser din blogg, men snart inte längre för sånt går inte i längden. Men vill liksom... äsh..Jag skriver väl det: Gör inte den dära panelintervjun! Den verkar mysko och konstigt planerad.