tisdag 2 oktober 2007

Den tunna linjen

Jag läser om Alex Schulman i tidningen. Bloggen tog över hans liv. Han försökte uppfinna en blogg-Alex som skiljde sig från verklighetens dito. Men omvärlden blandade ihop dem. Han själv också. Saker är inte vad de verkar. Kanske inte heller dessa artiklar om den abdikerande bloggkungen. Vad döljer sig bakom dem? En depression? Längtan från denna värld av rädslo-förtryck? Han hade läst igenom sin blogg och upptäckt att han inte alls stod för det han skrivit. Jag finner det intressant och kan bara säga att jag tror jag förstår honom. Och jag har faktiskt också tänkt det många gånger det senaste dygnet. Denna blogg är inte verklighet. Den är en lek. Ett perverterat destillat. Att det självklart måste vara så. Facebook är inte heller verklighet. Att undersöka diskrepansen mellan dessa medier och verkligheten kan vara intressant. Det kan också gå väldigt illa. Det har redan gjort det för mig ett otal gånger. Och det kommer en dag då detta inte håller längre. Tills dess kommer jag göra max av det. Marschera längs den tunna linjen.

Inga kommentarer: