fredag 28 september 2007

Som en businessman slår igen portföljen

Well o well. Solsken över Bellmansgatan. Mail. Påståenden och frågeteecken. Saker jag förmodas ha intresse av att bemöta. Värderanden. Hur mycket av det skall jag släppa in? Idag har jag sjungit för min dotter som fyller åtta år. Hon tog på sig tröjan direkt (Tack Charlotte!) Sedan gick hon till skolan, så stolt, så laddad. Nu arbetar jag. På stereon spelar Tony Thorén bas som en businessman slår igen portföljen efter en miljondeal. Agenten ringer. Vill testa videofunktionen på sin telefon. Visar upp sina arbetskamrater, chefens rum, tapeten, bygget på andra sidan Drottninggatan. Vi bestämmer om lunch. Så sweet. Det finns inga bättre ord för att summera livet just nu. PS. Hela denna blog är reklam för att frakta bubbelvatten jättelångt. D.S

Inga kommentarer: