fredag 21 september 2007

Signad

The sounds of our time / ring loud in my mind / but i´ll never get used to the sound
Jag höll nästan på att glömma att det är min stora dag. Så olämpligt att inleda den med att träffa någon som inte gläds ett dugg för min skull. Kontoret ligger på Bondegatan. Jag är tre kvart försenad. Förlagskvinnan verkar inte tycka att det gör något. Säger något om att hon inte har dagis- eller skolbarn längre. Vi tittar i almanackor. Jag sneglar på pappershögen i hennes bokhylla. Den ligger i en prydligare trave än senast. Hur mycket av den har hon egentligen läst? Jag skriver mitt namn på fyra ställen. Sedan får jag skaka hand med den gråhårige förlagsschefen. Detta är ett ställe man inte går tomhänt ifrån. Idag lämnar jag det i bärande på drömmen om en väg ut. Jag är signad.

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis! Det verkar välförtjänt.