fredag 14 september 2007

Livet

Hemmet 06:45 Någon som är vän med någon som var olyckligt kär i mig alldeles för länge har addat mig på Facebook. Nog har jag syndat och nog betalar jag. Min vän Anders har inte lagt upp någon ny blogg sedan igår. Nu börjar det svåra för honom. Följa upp det han har föresatt sig. Igår satt jag länge i telefon med någon jag inte trodde skulle ringa. Kanske kan jag göra det där ändå. Men vad är poängen om det bara är en omväg till min slutdestination – den riktiga kärleken, den där det inte finns någon som helst tvekan? Kanske borde jag grubbla mindre och glädjas mer. Sedan när blev själslig och fysisk gemenskap synonymt för mig? Kan seriöst inte komma ihåg när det hände. Eller bedöma om det är bra eller dåligt.

Kontoret 09:12 Alla dessa Spybar-utskick som kom och gick. Inte visste jag att det var livet.