måndag 17 september 2007

Exklusiviteter

09:28 Morgon. Morgonsinne kom och gjorde mig krispig. Solen skiner. Jag andas. Jag behöver inte stänga av, som igår då barnen skulle lämnas. Jag mötte dem utanför skolgården för en stund sedan. Det gjorde mig glad. Nu rasslar det till i postnedkastet. Det ena kuvertet är stort. Det andra är litet och bulligt. Det stora innehåller ett förlagsavtal. Det andra innehåller en CD-skiva jag väntat på med andakt. Jag öppnar kuvertet. Lägger skivan, fortfarande innesluten i sin bubbelplast, på bordet. Låter den ligga där. Den är sammanställd av en person som tar sådant på lika stort allvar som jag själv. Och det vackraste med alltihop är att hon egentligen inte har en enda anledning att göra det – sammanställa låtarna, bränna ner dem på en CD och skicka dem till mig. Jag nödgas erkänna att jag lever ett liv fyllt av exklusiviteter. Tack L!

Inga kommentarer: