lördag 22 september 2007

Detaljer

Förmiddag. Vackert väder. Vetskapen om tidens roll i domslutet över mitt öde. Ett samtal från agenten. Ett trevligt Facebook-mejl. Tanken på i morgon och barnen. Tro. Datalåset från Kensington. Jag måste göra det omöjliga. Min väg är omöjlig. Eller är den det? Jag går på Gatan. Möter TV-Kattis. Hon har hört ryktet. Säger att Ica-Kuriren gärna vill göra något på det. Hon har sina barn med sig. Jag kan knappt smälta hur stora de blivit. Vid bankomaten står Anna Kraus. Hon bor på samma gata som jag, fast på ett lyxigare nummer, bland de allra rikaste. Hon är klädd för en dag på djurgården med Kajsa Mellgren. Jag ber henne hälsa. En gång kunde vi sägas tillhöra samma personkrets.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vasastan är alltid fördel!

Skilda Pappan sa...

Fanken, du skriver bra!

Skönt att läsa.
Och igenkännande. Stackatto aktigt.

Bokmärkt!