torsdag 20 september 2007

Bara sådär


my love aint like most other girls that folks are proud to meet / she´s not in church on sundays / she walks the street
Aldrig i helvete att jag berättar vilka låtarna på L:s bland-CD är. Vad kul om fler upptäcker bra musik. Eller inte. Jag minns vad min vän Terry sa när Sonic Youth spelade för tio tusen människor på Riddarholmsscenen under Vattenfestivallen någon när det nu var. "Det skall inte vara så här mycket människor på Sonic Youth". Jag störde mig på det. Tyckte att han hade missuppfattat något. Det här är en annan grej. Eller är det det? Den som vill ha det jag har är välkommen in i mitt liv. Vi kastar inte bort våra pengar på gatan. Varför skulle vi då ge bort det vi har inom oss till vem som helst bara sådär? Jag gav så himla mycket en gång, och sen bla bla bla, jag förfördes av rosens skönhet, men stack mig på törnerna. Nä nu skall jag lägga av. Jag lovar! Jag lägger av nu. Låt oss aldrig prata om det igen. Creedz allihop!

Inga kommentarer: