måndag 18 augusti 2008

Sedan är det senare, och jag vet: Gå upp vid halv sju, se till att barnen är klädda och utrustade och kommer till dagis och skola samt jobba + bli intervjuad av GP + göra photoshoot i Vasastan kanske inte låter så mycket på papperet. Men när det är eftermiddag och jag åter är i lägenheten som verkligen behöver städas igenom är jag så trött att jag bara vill krypa in i ett litet hål och kanske gråta litet.
Senare i blombutiken pekar barnen på en stor vit ros och anmodas välja färg på silkespapperet. "Är det till mamma kanske?" säger hon bakom disken. Jag och barnen tänker samma sak: Kärnfamiljsnormativitet. Men vi säger inget såklart. Vi bara står där som den mysko trion.
Väl hemma nås jag av evangeliet: Man har i den inflytelserika tidskriften Damernas Värld förärat min bok inte bara en positiv recension utan också uppmärksammat den jämsides med Pluras "Resa genom ensamheten". Lycka!
Nu chattar jag om det med Londres. Han skriver att han är arg på nämnda tidskrift för att de döpte sin mansmodeblilaga till DV Man. Att den borde fått heta Herrarnas Värld. OBS Det är meningen att ni som fått inbjudningar till bokreleasen ska osa nu.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, jag är kepsmannen som gjorde tummen upp på Mariatorget. Tyvärr ej 10 år yngre utan jämngammal. Min förläggare skickade mig din bok och den är så på pricken lik den jag skriver i tonalitet, humor, mariatorgsbeskrivnignar, sep.upplevelser, bensotankar, Ölandsskildringar, sökan/längtan, barnkärlek att det är komiskt och nu fullständigt omöjlig att ge ut. Men jag är inte bitter..Nejnej, grattis till en bra bok! Skicka mig gärna en inbjudan till releasefesten som plåster på såren så kan jag förstöra den med lite bad vibes ;-)
Vänligen,
Alexander

Anonym sa...

Läste din intervju i Östersunds posten. Din bok verkar väldigt spännande och jag ska definitivt köpa och läsa den... Mvh Diana

Anonym sa...

Hej Jon!

Jannike här, hette Jannike Boström en gång i tiden... i Stugun.... jag gick i 9:an, du i 7:an... Vi pratade en del, du och jag, du hade det inte så lätt alla gånger... Tycker det här låter skitspännande i alla fall.... trots att jag lever ett totalt kärnfamiljsliv... mamma, pappa och fyra barn... vi har hänhgt ihop sen jag började gymnasiet... SÅ du kanske inte vill ha med mig att göra alla;-) ...ha ha... men jag skriver i alla fall... sla definitivt läsa din bok!!!

Kram från Jannike (Rehnholm idag).