fredag 22 augusti 2008

Du lämnade punken då du märkte att / det var i den senaste discon pengarna satt
Vad gjorde den svenska punkgruppen P-nissarna efter att 1980 ha skrivit de där raderna i Plastic – hatlåten mot den franska artisten Plastic Bertrand? Man hoppas ju att de stannade upp ett ögonblick och kände sig rätt nöjda med sig själva.
Nu en sann historia från familjesfären: I samband med pannkaksätning brukar jag då och då påminna mina barn om den engelska studie som visade att människor faktiskt blir snällare av grädde. Igår, efter en briserande syskonkonflikt, gjorde min nioåring det enda raka. Satte sig att mata sitt yngre syskon med – grädde.
Hörde någonstans om skälet till att många kändisar i Hollywood är så hetlevrade: De får aldrig äta. Ständigt påpassade av fotografer kan de aldrig stoppa i sig något i rädsla för att synas mumsande på saker på bild.
Ingen Attila igår. Mötte Niklas Strömstedt som var på väg hem från gymet dock. Han pratade om en bok av sin mor som jag blev rätt intresserad av.

4 kommentarer:

Drömma-Lotta sa...

Jag tycker det är lite roligt att Niklas Strömstedt står under "media" i din lista och det är äckligt med för mycket grädde och som vanligt gillar jag nästan allt du skriver.

Och när är det som vi i Göteborg kan få våra böcker signerade?

Jon Jefferson Klingberg sa...

Tack! Den 25:e september angör jag Sveriges framsida för ett pre-bokmässan besök på Mariaplans bokhandel. Med mig kommer jag ha min gyllene signeringspänna. Det blir musikmys och högläsning west coast stylee. Syns då!

wibjorn sa...

hej fejsbokfriend!
boken av mor strömstedt måste vara "natten då de hängde ruth ellis". hon skriver fantastiskt bra och den lilla boken är en av årets läsupplevelser för mig, jag läste den tidigare i somras.

just nu läser jag din bok, igenkänningsnivån är rätt stor, både gällande sånt som är svårt och tungt och sånt som är skönt och kul

allt gott & trevlig helg & sånt! //johan

Emma sa...

Trillade in hit genom en annan blogg. Ville lämna lite fotspår efter mig:)