torsdag 20 mars 2008

En liten efterlysning såhär runt påsk

Annars har jag mest googlat Åsa Grennvall och Mats Jonsson.
Tänkte jag skriva.
Men det vore så klart ljug.
Jag har ju gjort en miljon små saker vars utrinnelse var en middag med mina föräldrar, barnen och min underbara tjej.
Men det jag tänkte komma till var:
Mats Jonsson skildrar ju sin relation till tecknaren Åsa i den där serieromanen. Men har inte hon skildrat deras relation ur sin vinkel också, i ett seriealbum eller något liknande? Precis som alla andra läsare med mer än en hjärncell att tillgå förstår jag att unge herr Jonssons skildring är högst subjektiv. Var hittar jag myntets andra sida? Upplys mig den som vet. Finns svaret rentav bland hyllorna i den välsorterade seriehandeln neråt gatan?

PS: Glad påsk allihop! Och tack för filmer på Ableton Live-och annat jox. Ni må tro att jag tittar. DS.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Påskhaiku:

En Steggörare
fick fars tassar att killa
Nu: Ableton live

/Maja Lowden

PS Glad påsk

Anonym sa...

Tror att det är i "Sjunde våningen" som hon ger sin syn på saken.