torsdag 21 februari 2008

Sådant som går hand i hand

Är på mottagningen med min son som kanske har det ena eller det andra. Doktorn heter Sandra och är en heting. Hon har också barn säger hon. Även en man antar jag. Det är sådant som jag fått för mig går hand i hand: Stabila äktenskap och ordentlig utbildning. Hon tittar i öra och känner på hals. Min son är inte lika charmad som jag. Klänger fast sig mot mig som ett skrämt litet djur. Dr Sandra gör sin bedömning. Säger att hon inte kan vara hundra men att hon inte vill traumatisera genom stick och pinne i svalget. Sedan får han välja mellan olika disney-klistermärken.

1 kommentar:

Niklas Strömstedt sa...

Dr. Heting! Visst är det nåt speciellt med kunskap och akademisk utbildning. Ser den också framför mig som nyckeln till ett ordnat liv. Ett sammanhang. Definitivt en kärnfamilj. En trygg och redig. Dubbla vantar på dagis och alltid en matsäck från himmelen när det är utflykt...
Och tack för credit!