torsdag 7 februari 2008

Något fundamentalt om mig själv

Sedan sitter jag på min arbetsplats någonstans i staden och tänker på alla de där orden. Hur jag älskar dem. Var för sig. Och även i små grupper. Men allihop tillsammans? Och i händerna på vem som helst? Insikten om att allt handlar om ett val. Men egentligen ville jag skriva om ett annat val. Att jag har varit borta ett tag men att jag är på väg tillbaka. Och om musikaliska perioder man ångrar. Jag ville skriva att de pinsammaste skivor jag ägt är dött lopp mellan Strypers "To hell with the devil" och någon EP med Jim "Foetus" Thirwell. Men sedan tänkte jag på perioden runt Radioheads "OK Computer" och insåg att det finns värre saker än att vara pinsam. Att inte ta sig någonstans, till exempel. Jag ville skriva om hur C introducerade mig för Sisters Of Mercy och om att jag kan dansa så fult till "First, last and always" att ingen som ser det någonsin kan lyssna på den igen. Att jag borde slå mynt av det, kanske inrätta ett avprogrameringsprogram för goth-ungdom. Jag ville skriva om hur det vissa av oss helst vill glömma är samma saker som andra bildar facebook-grupper för att minnas. Jag ville skriva om hur skönt det är att Facebook äntligen dött, men att en förlorad höst för alltid är en förlorad höst. Hur den ställer sig där tillsammans med alla de andra dimmiga dagarna. Jag ville be litet grann om ursäkt för att jag avvikit från min post, men att jag bestämt mig nu. Att vissa sagt att jag är en quitter och att de har haft en poäng men att det gällde mitt gamla rädd-att-skina-jag. Jag ville kungöra att jag tänker skriva denna blogg till och med den 29 augusti 2008. Jag ville skriva något om hur veckan med barnen har varit. Något om varför jag inte skrivit så mycket här. Att jag måste rikta krafterna. Att det är så lätt att sönderkommunicera det man egentligen är här för att kommunicera. Jag ville berätta vad A sa. Att jag inte borde gå på sådana där tillställningar som Stockholmspriset. Att jag borde umgås mer med såna som dom i Hästpojken. Jag ville skriva att jag har förstått något fundamentalt om mig själv denna vecka och att jag drar på lördag. http://www.youtube.com/watch?v=Nig1KHKF5qI

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den gråbrunblåa staden kommer glittra i helgen

Anonym sa...

Vart ska du dra?