tisdag 19 februari 2008

Ett TOTO-minne

Sedan är jag på kontoret och Max spelar Steely Dan. Jag beklagar att jag inte vet något om den gruppen. Han säger att skivan "Pretzel Logic" är deras "Pet Sounds" och att det var litet av deras grej att sjunga om töntiga saker. Nämner låten "Bad Sneakers" som exempel. På skivan vi lyssnar på nu medverkar TOTOs trummis Jeff Porcaro. Jag råkade hänga runt nämnda grupp en gång för något år sedan då de bodde på hotellet där jag spelade skivor. Ett gäng felnärda TOTO-fans följde dem i hasorna. Trodde att jag var en av dem. En stor, flintskallig man i fyrtiofemårsåldern vände sig mot mig och frågade "Vet du varför David Paich inte är med på den här turnén?" Jag blev honom svaret skyldig. Senare på kvällen spelade jag skivor och Steve Lukather hängde i baren. Jag stoppade diskret undan min hembrända CD med låten "Georgy Porgy".

Inga kommentarer: