tisdag 22 januari 2008

Allt har med allt att göra

Plötsligt är klockan fem i halv och det är egentligen för sent. Jag följer min dotter över den hårt trafikerade Hornsgatan och säger sedan åt henne att fortsätta ensam. Sedan följer min blick hennes rosa täckjacka där den försvinner bland morgonpigga cafegäster och kärrorna med tvätt utanför hotellet. "Tänk på att bilarna kommer från höger!" ropar jag och hon nickar bekräftande på huvudet. I andra änden på den långa trottoaren ser jag lastbilarna åka längs St Paulsgatan. Den rosa jackan är nu en liten prick som ljudlöst korsar gatan och försvinner runt hörnet. Sedan börjar jag och min son gå tillbaka över Hornsgatan. Marken under oss är täckt av blött, vitt puder och allt har med allt att göra.

1 kommentar:

Drömma-Lotta sa...

"Allt har med allt att göra"
vill jag skriva ut och sätta upp på mitt silverkylskåp.
Man undrar ju, när du blev såhär bra?
Kanske det har att göra med ja,
-allt?
Kram på dig