måndag 1 oktober 2007

Peka med baseballträet

Alex Schulman lägger av nu. Bara för mig att marschera in och claima tronen då. Möta upp småbusarna i parken. Flexa anstaltstatueringarna. Peka med baseballträet. Jag hör honom prata om det på radion. Han betonar hela tiden att han inte vill göra människor ledsna. Finns det ett samband där, mellan hans kvalitet som bloggare och den där...skall vi kalla det empatin? Han tjej har tydligen skrivit om hans val – att sluta blogga – i sin egen blogg. Hon var inte positiv. "Vem har bytt ut hans hjärna" eller något liknande har hon skrivit, säger dom på radion. Han pratar litet om henne. Säger att hon är galen, men på ett bra sätt. Men vem är hon? Det får jag aldrig veta. Vem känner jag som vet? Ika? Tveksamt. Charlotte? Vore just likt henne. KFM? Inte en chans. Jag ser Miss Alex Schulman framför mig, suddigt men ändå så klart. Jag har aldrig träffat henne. Och ändå mött henne så många gånger.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Karin Schulman:
http://stureplan.se/frame.php?main=/

/KFM

Anders Sparring sa...

Den tronen vill du inte claima. Men det har du säkert redan räknat ut själv.